لیزر فرکشنال ( Fractional Laser )

لیزر CO2 فرکشنال چگونه پوست را درمان می کند؟

پرتوهای لیزر CO2 با مولکول‌های آب موجود در بافت تعامل می‌کنند و بافت‌ها در ستون‌هایی به قطر 120 میکرون تبخیر می‌شوند. در همان زمان، کلاژن در بافت کوتاه می شود و بافت های تبخیر شده به سرعت توسط جزایر بافت دست نخورده وارد فرآیند بهبودی می شوند.

کاربرد لیزر فرکشنال CO2 چیست؟

لیزر CO2 Fractional Resurfacing لیزر دی اکسید کربن است که به طور دقیق لایه های بیرونی عمیق پوست آسیب دیده را حذف می کند و بازسازی پوست سالم زیر آن را تحریک می کند.

CO2 چین و چروک های ریز تا نسبتاً عمیق، آسیب های ناشی از ضربه، جای زخم و شلی پوست را درمان می کند.

از آنجایی که لیزرهای CO2 معمولی هیچ عملکرد فرکشنالی ندارند، پرتو لیزر به کل پوست اعمال می شود. بنابراین دوره بهبودی پوست برای مدت طولانی ادامه دارد. درمان با عملکرد فرکشنال راحت تر و موفقیت آمیزتر شده است و زمان بهبودی بسیار کوتاه است.

در بافت های جدید، سنتز بافت همبند مانند کلاژن و الاستین افزایش می یابد و به پوست اجازه کشش و جوان سازی می دهد.

قبل از استفاده، پاکسازی پوست انجام می شود و از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می شود. فرآیند لیزر به طور متوسط برای کل صورت 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

پس از درمان با لیزر CO2 فرکشنال پس از 1 روز فلاشینگ و پس از 4-5 روز پوسته ریزی خفیف دیده می شود. وقتی پوسته ها می ریزند، پوست صورتی و جدید از زیر آن ظاهر می شود.

معمولا چند جلسه لیزر CO2 فرکشنال لازم است؟

تعداد جلسات لیزر برای چین و چروک های خفیف 1-2 جلسه و برای چروک های عمیق 3-4 جلسه می باشد.

تعداد جلسات اسکار عمیق آکنه با اسکار آکنه سطحی متفاوت است. لکه های پوست را می توان در یک جلسه از بین برد یا ممکن است به ۲ یا ۳ جلسه نیاز باشد. جلسات هر 1-1.5 ماه یک بار تکرار می شود.

قبل و بعد از درمان با لیزر فرکشنال CO2 چه باید کرد؟

قبل از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و استفاده از مواد برنزه کننده خودداری کنید.

اگر از کرم های جوان ساز استفاده می کنید، یک ماه قبل از لیزر درمانی آن ها را قطع کنید.

پس از لیزر درمانی، ناحیه درمان قرمز و متورم می شود. نگران این نباشید، این قرمزی و التهاب پس از یک تا دو روز از بین می رود.

حداقل تا دو هفته بعد از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

در صورت التهاب پوست و قرمزی ناحیه لیزر توصیه می شود پوست را خراش ندهید زیرا باعث افزایش التهاب می شود.