تزریق فیلر ( Filler Injection )

فیلر چیست؟

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گردانند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، فیلرهای پوستی را انتخاب می کنند. تزریق این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع فیلر و محل، ماه‌ها تا سال‌ها دوام می‌آورند.

انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد و پزشک متخصص پوست گزینه های مناسب برای پوست شما را با شما در میان خواهد گذاشت. مانند هر عمل زیبایی، خطراتی از جمله عفونت، خونریزی و کبودی وجود دارد.

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد، از جمله در پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی پوست (شل شدن) و کاهش حجم می شود. پوست نازک تر می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند.

می توانید فیلرهای پوستی را برای موارد زیر انتخاب کنید:

به پوست افتاده حجم بدهید.

ویژگی های صورت خود را متقارن تر کنید.

لب ها و گونه ها را حجیم کنید.

چروک ها و چین های صورت خود را صاف کنید.

تزریق فیلرهای پوستی چقدر رایج هستند؟

فیلرهای پوستی بسیار رایج هستند. هر سال در ایالات متحده، بیش از 3 میلیون نفر انتخاب می‌کنند که از فیلرها استفاده کنند.

قبل از تزریق فیلر، باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. در طول این مشاوره، درماتولوژیست شما در مورد سابقه پزشکی شما نیز سوال خواهد کرد. مهم است که در صورت مصرف دارویی به آنها شرح حال بدهید، زیرا برخی از داروها می توانند خطر عوارض پس از دریافت فیلر را افزایش دهند.

می توانید تهیه فیلر را به عهده پزشک خود بگذارید. درماتولوژیست پوست شما را تمیز می کند و ممکن است از یک کرم با یک ماده بی حس کننده در تزریق بعضی از نواحی استفاده کند. این دارو ناحیه را بی حس می کند بنابراین تزریق راحت تر خواهد بود.

با استفاده از یک سوزن نازک، پزشک مقادیر کمی از فیلر را به زیر پوست شما تزریق می کند. سوزن نیشگون می گیرد یا نیش می زند، اما بیشتر افراد در طول این تزریق ها درد زیادی را تجربه نمی کنند. درماتولوژیست شما ممکن است فیلر را در چندین ناحیه تزریق کند. کل فرآیند می تواند چند دقیقه یا تا یک ساعت طول بکشد.

بعد از تزریق فیلر چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است پس از تزریق، کبودی، تورم یا ناراحتی داشته باشید. معمولاً این عوارض خفیف هستند و در عرض چند روز از بین می روند.

بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق ها نتایج را مشاهده می کنند. اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع درمانی که دریافت کرده اید.

تزریق فیلر - Filler injection

مزایا / خطرات

مزایای روش تزریق فیلر چیست؟

بسیاری از افراد فوراً نتایج تزریق فیلرهای پوستی را مشاهده می کنند. تزریق‌ها معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و از آن جایی که این یک درمان غیرجراحی است، زمان بهبودی حداقل است.

بسته به نوع پرکننده، نتایج می تواند ماه ها یا حتی سال ها باقی بماند. برخی از فیلرها بیش از دو سال کار می کنند. فیلرها معمولاً نسبت به روش‌های جراحی انتخابی ارزان‌تر هستند.

خطرات یا عوارض تزریق فیلر چیست؟

عوارض جدی نادر هستند و برخی از این عوارض فقط موقتی هستند. اما مانند هر عمل جراحی زیبایی، خطراتی نیز وجود دارد که عبارتند از:

ظاهر نامتقارن

خونریزی، کبودی، قرمزی، درد و تورم

آسیب به پوست شما که می تواند باعث ایجاد زخم شود

توده یا برجستگی زیر پوست شما

جوش هایی که شبیه آکنه هستند

زمان بهبودی پس از دریافت فیلرهای پوستی چقدر است؟

زمان نقاهت هر کس متفاوت است. زمان بهبودی شما به موارد زیر بستگی دارد:

تعداد نواحی مورد تزریق

نوع فیلر

سلامت کلی شما

بیشتر افراد می توانند بلافاصله پس از تزریق فیلر به فعالیت هایی که از آن لذت می برند بازگردند. با این حال، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است استراحت از ورزش شدید یا فعالیت بدنی را برای یک یا دو روز توصیه کند.

خلاصه

فیلر چین و چروک ها را صاف می کند و حجم را به پوست افتاده باز می گرداند. بسیاری از افراد تزریق فیلر را انتخاب می کنند زیرا نتایج فورا قابل توجه است و زمان بهبودی حداقل است. مانند هر عمل زیبایی انتخابی، خطر عوارض جانبی وجود دارد. با پزشک متخصص پوست در مورد خطرات و فواید و همچنین بهترین نوع فیلر برای پوست خود صحبت کنید. پس از تزریق فیلر، اگر خونریزی، درد یا تورم یا علائم واکنش آلرژیک دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.